woensdag 14 januari 2015

Babette

Gisteren schreef ik er al over op Facebook, maar nu nog even hier: over de Babette deken. Ontworpen door Kathy Merrick, die zich liet inspireren door de quilts en de kleuren van Kaffe Fassett. Ik laat jullie eerst wat voorbeelden zien, om jullie lekker te maken – want zo gemeen ben ik wel. Allemaal van Ravelry geplukt.
   
Een pastellerige, gehaakt met Vinnis Colours Serina, door haar
Eentje met Gustav Klimt als inspiratie. Gehaakt door hem
Een Granny versie, gehaakt door haar

En de laatste heb ik zelluf gemaakt. Met – jullie raadt het al – Annell Malmedy:


Je kunt het patroon hier kopen (’t is in het Engels), maar met een beetje fantasie kun je ‘m misschien zelf ook bij elkaar verzinnen. De deken bestaat uit blokken van 2, 4, 6, 8, 10 en 12 rondjes, die je op ingenieuze wijze in elkaar puzzelt tot een deken. Ik moet zeggen dat het patroon wel een aanrader is. Het heeft mooie foto’s en duidelijke richtlijnen voor welke blokken waar moeten komen. Ikzelf gebruik het patroon voor de kleuren, omdat daar kleurencombinaties in staan die je zelf niet 1,2, 3 – of liever: never nooit nie -  zou verzinnen. Dat maakt de deken verrassend en levendig. Zouden jullie bijvoorbeeld heel licht geel naast licht groen-geel en licht zalmroze gebruiken? Nee. Ik ook niet. Maar in deze deken werkt het.


Vrijdag ben ik er weer met fotografisch bewijs van Riets voortgang van Wiekes Retro Sampler. Want hoewel het arme mens zo ziek was als een hond, heeft ze toch braaf haar “huiswerk” gemaakt :o) Vorderen jullie al?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten