donderdag 8 januari 2015

Kriebels

Zijn jullie allemaal leuk bezig met de Retro Sampler van Wieke? Hij is gaaf, hè? Bofferd als ik ben, heb ik het hele patroon al in mijn bezit vanwege het feit dat ik het voor Wieke in het Engels heb vertaald, en ik kan jullie beloven dat er nog heel mooie patroondelen aan zitten te komen.

Alleen… En deze klacht horen we heel vaak in de winkel (bijvoorbeeld van ondergetekende)… Fine Tweed kriebelt. Wol kriebelt. Zelfs Annell Malmedy, hoe zacht ook, veroorzaakt kriebel aan de meest poezelige huidjes. Dus ik zat daar met mijn rondbreinaalden en mijn mandje vol met Fine Tweed, klaar om de Retro Sampler te beginnen, en ik dacht: als deze prachtige sjaal eenmaal af is, kan ik hem nóóit dragen. En toch wil per se de Retro Sampler breien en per se met Fine Tweed.

Toen kwam ik op Pinterest deze foto tegen:


Is dit niet een geweldig idee? Deze mevrouw (hier is haar blog) breit al sinds haar vijftiende Fair Isle lapjes en naait ze vervolgens aan elkaar tot een plaid.

Dat kun je natuurlijk ook doen met patronen van de Retro Sampler van Wieke. Gooi er nog wat andere lapjes bij (bijvoorbeeld uit de prachtige Jubilee Throw van Kaffe Fassett – gratis te downloaden bij Rowan, met vertaling in het Nederlands) en aan het eind van de rit heb je een prachtige deken, die je niet om je hals hoeft te dragen en die je – in geval van heel ernstige kriebel – altijd nog kunt voeren met een mooi stofje. Of aan de wand kunt hangen bij wijze van wandkleed.


Ik weet dat er mensen zijn die lijden aan wolkriebel aan hun handen... Helaas heb ik voor hen geen advies. Behalve dan lekker breien met acryl. Is ook mooi. Heus!

1 opmerking:

  1. Mooi!! Komt DE DEKEN van KF ook weer eens aan bod!! Wat een gaaf idee trouwens om er eventueel een deken van te maken. Hoewel ik persoonlijk vind dat de Rowan fine tweed niet kriebelt (heb er polswarmers van gebreid die ik veel draag). Een dergelijke persoonlijke lapjesdeken is een heel mooi bezit!!
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen