donderdag 7 mei 2015

Vandaag dicht

Zoals ik vorige week al meldde, zijn we vanaf vandaag iedere donderdag de hele dag dicht.

Het vervolg van het reisverslag van Wales komt echt!

Op Facebook heb ik eerder al eens deze deken laten zien:


Daarop kwam meteen de reactie van een mevrouw die schreef dat zij precies zo'n deken voor haar dochter had gehaakt. Even daarna kwam de reactie van dochterlief, met de mededeling dat ze hem meteen herkende uit haar jonge jaren. Dat zou allemaal niet zo bijzonder zijn, ware het niet dat ik deze foto gevonden heb op een Noors blog Tante Monica (hierzo) en voor zover ik heb kunnen begrijpen (maar mijn Noors is niet je dát) is het een deken die nagemaakt is van een oude deken van de Tante van Tante Monica die uit Amerika komt. Het is me een raadsel waar het origineel nu precies vandaan komt. Als één van jullie het weet, geef het dan even door.

Het leek me geweldig om zelf ook deze deken te maken, dus hebben Riet en ik dezelfde kleurtjes uitgezocht (van Annell Malmedy, wat mij betreft het beste garen om een deken van te maken. 100% Superwash wol en slechts 2,95 per bol van 50 gram) en ben ik begonnen. Nu leek het me zo leuk om mijn voortgang met jullie te delen. Als ik vanaf nu iedere week 2 - heel soms 3 - vierkantjes haak, en die aan het eind aan elkaar zet, dan is vóór Kerst de deken af. Precies zoals Tante Monica dat heeft gedaan op haar blog. Alleen dan in het Nederlands. Mocht je zin hebben om mee te doen: vanaf volgende week liggen er pakketjes klaar en dan volgt er ook meer info op dit blog (prijs, grootte e.d.). Voel je vooral niet verplicht, hoor. In een tijd waarin iedereen en haar zus meedoet aan minstens één CAL of KAL of SAL, moet je er vooral niet nog een bij verzinnen. Geen CAL, dus. Absoluut geen CAL. Dit project is een Anti-Cal. Maar volgens mij wel leuk...


1 opmerking:

  1. Hei,
    Fijn te zien dat je er weer bent! Ik heb even gekeken op de blog van tante Monica en zag dat het ging om de oudtante (dus niet de tante) van Monica. Deze tante emigreerde náár Amerika. Hoe de deken vervolgens weer hier is gekomen is niet duidelijk. Wel staat er dat deze mevrouw niet veel garen mee kon nemen en dat de deken gemaakt is met restjes, onderweg op de boot naar Amerika. Groet, Anna

    BeantwoordenVerwijderen