donderdag 11 juni 2015

Anti-Cal deel 3

Jullie zaten natuurlijk met smart te wachten op de volgende twee blokken van de Anti-Cal, dus ik zal jullie niet langer in spanning houden. Vorige week had ik de blokken (net als de eerste week) met Blok 1 en Blok 2 aangeduid. Nie zo handig. Beschouw die van vorige week maar als Blok 3 en Blok 4, en die van deze week, u raadt het reeds, Blok 5 en Blok 6. Volgende week worden het er drie, want anders komen we misschien in de knoei aan het eind en halen we het niet voor Kerst, en dat zou zonde zijn.



Passen ze niet leuk bij mijn bieslook?


Blok 5
cerise - cerise - olijf - cerise - olijf - flessengroen
(cerise is de felste van de donkere roze tinten)


Blok 6
hei - hei - lila - bruin - lila - flessengroen
('hei' noem ik in dit geval stiekem altijd "rode kool met appeltjes kleur")

Hoe doen jullie dat als jullie in gedachten naar kleuren verwijzen? Naar de nummers op het etiket, of geven jullie de kleurtjes ook altijd een naam? Ik kan niets met nummertjes, maar wel met associaties. Niet handig, hoor. Zie je me al staan in een willekeurige wolwinkel (in de Wolboetiek is men het gewend, dus dat telt niet)?

Verkoopster:  Dag mevrouw, kan ik u helpen?
Ikke: Ja, ik hoop het. Ik ben op zoek naar de kleuren: rode kool met appeltjes, hach├ębruin...
Verkoopster: donkerbruin, bedoelt u?
Ikke: nee, het moet echt hach├ębruin zijn. Dus met lichte vlekjes van de uien. Anders past het niet bij de rode kool met appeltjes kleur...

Soms word ik zo moe van al die gesprekken in mijn hoofd :o))

Veel plezier met de blokken van deze week, en tot de volgende keer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten